Από 25/02/2024 έως και 02/03/2024 πραγματοποιήθηκε η τρίτη κινητικότητα του 8ου Γυμνασίου Ηρακλείου στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο: “Σχολείο, μια μεγάλη αγκαλιά”. Στην κινητικότητα αυτή συμμετείχαν οι καθηγήτριες: Κυριακάκη Χαρίκλεια και Κρυσταλλά Μερόπη. Η επιμόρφωση είχε τίτλο “Διαπολιτισμική μάθηση και πολιτισμική ποικιλομορφία στην εκπαίδευση” και έλαβε χώρα στην Μπολόνια της Ιταλίας. Το σεμινάριο υλοποιήθηκε από τον οργανισμό ELA- ERASMUS LEARNING ACADEMY.
Σε ανακοίνωσή του το σχολείο αναφέρει:
Από 25/02/2024 έως και 02/03/2024 πραγματοποιήθηκε η τρίτη κινητικότητα του 8ου Γυμνασίου Ηρακλείου στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο: “Σχολείο, μια μεγάλη αγκαλιά”. Στην κινητικότητα αυτή συμμετείχαν οι καθηγήτριες: Κυριακάκη Χαρίκλεια και Κρυσταλλά Μερόπη. Η επιμόρφωση είχε τίτλο “Διαπολιτισμική μάθηση και πολιτισμική ποικιλομορφία στην εκπαίδευση” και έλαβε χώρα στην Μπολόνια της Ιταλίας. Το σεμινάριο υλοποιήθηκε από τον οργανισμό ELA- ERASMUS LEARNING ACADEMY.
Ζούμε σε μια κοινωνία όπου η μετανάστευση και η επακόλουθη σύγκρουση μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών έχει γίνει εξαιρετικά σημαντική και βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας. Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τους εκπαιδευτικούς είναι να εξοπλιστούν κατάλληλα για να αντιμετωπίσουν τους/τις νεοαφιχθέντες/είσες μαθητές/τριες που έχουν να αντιμετωπίσουν πολλά εμπόδια στην προσαρμογή τους σε ένα νέο κοινωνικοοικονομικό και πολιτισμικό περιβάλλον.
Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης οι καθηγήτριες που συμμετείχαμε είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε συναδέλφους από άλλα σχολεία της Ευρώπης και συγκεκριμένα της Ιρλανδίας, της Ρουμανίας της Σουηδίας, της Πορτογαλίας και της Φιλανδίας αλλά και από ένα σχολείο της Ξάνθης. Συζητήσαμε μαζί τους, συνεργαστήκαμε, ανταλλάξαμε απόψεις και εμπειρίες από τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών αυτών. Διαπιστώσαμε ότι το ζήτημα της πολιτισμικής πολυμορφίας, της διαφορετικότητας και της ανάγκης κατάρτισης διαπολιτισμικών ικανοτήτων το αντιμετωπίζουν πολλές χώρες.
Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης είχαμε την ευκαιρία μέσω δραστηριοτήτων προσομοίωσης και αφήγησης να εξερευνήσουμε και να εκτιμήσουμε διαφορετικές απόψεις, να μάθουμε νέες προσεγγίσεις στην εκπαίδευση που μπορούν να εφαρμοστούν σε πολυπολιτισμικές τάξεις.
Γνωρίσαμε νέους τρόπους ένταξης, ανεκτικότητας και διαπολιτισμικής ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών μέσω τυπικών, άτυπων και βιωματικών δραστηριοτήτων μάθησης. Ενημερωθήκαμε περισσότερο για τον ρόλο των εκπαιδευτικών στη διαδικασία ένταξης παιδιών μεταναστών και προσφύγων. Ανταλλάξαμε καλές πρακτικές και συζητήσαμε με τους/τις συναδέλφους και τους/τις εκπαιδευτές/τριες μηχανισμούς αντιμετώπισης προκαταλήψεων και στερεοτύπων. Βελτιώσαμε τις γλωσσικές μας δεξιότητες τόσο στον τομέα της επικοινωνίας μας στην αγγλική γλώσσα και στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου μας, όσο και στο θέμα της πολιτισμικής ένταξης αλλοδαπών μαθητών/τριών και στην απόκτηση βασικών δεξιοτήτων επικοινωνίας στην ιταλική γλώσσα.
Επίσης είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά τη μεσαιωνική πόλη της Μπολόνιας και τον πολιτισμό της γειτονικής μας Ιταλίας, συνειδητοποιώντας για άλλη μια φορά ότι έχουμε πολλά κοινά μεταξύ μας ως λαοί αλλά και ως δημιουργοί του κλασικού πολιτισμού.
Η μετακίνηση όχι μόνο μας προσέφερε πλούσιες εμπειρίες, αξέχαστα συναισθήματα και πολύτιμες γνώσεις, αλλά μας άνοιξε δρόμους και αναζωπύρωσε τη θέλησή μας να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα της ένταξης των μαθητών/τριών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο στο ελληνικό σχολείο.